ქარრთული ენისა და ლიტერატურის ტესტი მე-9 კლასისათვის

1.(4ქ) ავთანდილი თავის ანდერძში წერს:
„თუ საწუთრომან დამამხოს, ყოვილისა დამამხობელმან,
ღარიბი მოვკვდე ღარიბად,ვერ დამიტიროს მშობელმან,
ვეღარ შემსუდრონ დაზრდილთა დავერცა მასანდობელმან,
მუნ შემიწყალოს თქვენმანვე გულმან მოწყალე-ლმობელმან.
ა.(1ქ) როგორ ახასიათებს ავტორი წუთისოფელს ამ სტროფის მიხედვით? ______________________________________________________________________________________
ბ.(1ქ) ამოიწერეთ სტროფიდან სიტყვა, რომელიც აღნიშნავს უცხო ქვეყანაში გადახვეწილს.
______________________________________________________________________________________
გ.(1ქ)  განმარტეთ, რას ნიშნავს ,,ვეღარ შემსუდრონ დაზრდილთა“
______________________________________________________________________________________
დ.( 1ქ) ამოიწერეთ სტროფიდან სიტყვა,რომლითაც მეფეა დახასიათებული.
______________________________________________________________________________________
2(2ქ.)    რა მხატვრული ხერხია გამოოყენებული?
ა. (1ქ.)
,,როგორც კრუხი წიწილას, ისე დამტრიალებდა.”
______________________________________________________________________________________
ბ . (1ქ.),,კაცი კაცსა შემოვტყორცნე,
 
            ცხენ კაცისა დავდგი გორი“
______________________________________________________________________________________
3( 2ქ)გაიხსენეთ ანა კალანდაძის ლექსი ,,ფეხი დამადგით“ რა უნებებია მეფეს ლექსის მიხედვით?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.(1ქ)კაი ყმის რა თვისება ჩანს  მოცემულ მომენტში ,,სხვისი იუბნოს სახელი, თავის გარჯასა ჰმალავდეს“
______________________________________________________________________________________
5.(1ქ.) ჩასვით გამოტოვებული სიტყვა:
,,და ვითხოვდეთ   ------------   სულთა ჩვენთა გამოხსნასა, ძმანო“
ა) სატანჯველთა;    ბ) ცოდვისასა       გ) სახიერისაგან                     დ) შესაძრწუნებელთა
6.(1ქ.)რა არის მოცემული მონახვეთის მთავარი სათქმელი?
,,სამხედრო წესდების მუხლებს მთლად ვერ დაემთხვა ჩემი სურვილი“( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში“)
 ა) ჩვენი სურვილები უფრო მეტია,ვიდრე სამხედრო წესდება
ბ) კანონი და მორალი ხშირად შეუთავსებელია
გ) სამხედრო წესდება  კანონზე მაღლა დგას;
დ) მორალი კანონს ყოველთვის ამარცხებს.
7. (1ქ) თხზულებაშიმოქცევა მირიან მეფისალეონტი მროველი მოგვითხრობს, რომ მზის დაბნელებით შეძრწუნებული მეფე მირიანიდადგა ერთსა ადგილსა და წარეწირა სასოება ცხოვრებისა მისისა“.
 რას ნიშნავსწარეწირა სასოება“?
ა)
გამოსავალი იპოვა.    ბ)იმედი გადაეწურა.      გ) იმედი მიეცა.             დ)ხმა შემოესმა

8(1ქ). რომელ შესიტყვებაშია გამოყენებული სიტყვა ცივი გადატანითი მნიშვნელობით?
 ) ცივი ზამთარი.      ) ცივი კერძი.                   ) ცივი მზერა.           ) ცივი ქარი
9. (1ქ.)რა ტიპის არის წინადადება: კარგად თუ დააკვირდებით, აუცილებლად დაინახავთ ვიწრო ბილიკზე მიმავალ მგზავრს.
 ) მარტივი.      ) შერწყმული.     ) რთული თანწყობილი.     ) რთული ქვეწყობილი
10. რომელია არასწორი ფორმა?
 ) ააღორძინებს.          ) აუღმართავს.             ) აღნიშნავს.                  ) აღუზრდის.

 11. რომელია არასწორი ფორმა?
) გალახავს.                   ) გაფხიკავს.                       ) გარეცხავს.           ) გაფანტავს.

12.(1ქ.) რომელია სწორი ფორმა?
ა)   მე- 407-ე                     ბ) მე-700                         გ) მე-98      გ) 500-ე

13.(1ქ.) განმატრეთ, რას შეისწავლის მორფოლოგია?
______________________________________________________________________________________
14..(1ქ.) რამდენი მეტყველების ნაწილია ქართულ ენაში?
______________________________________________________________________________________
15. (1ქ.)გაარკვიეთ , რამდენ პირიანია ზმნა ,,აუშენა“
______________________________________________________________________________________









                            შეფასების რუბრიკა / სწორი პასუხები
1.
ა) ყოვლის დამამხობელი
ბ) ღარიბი
გ) ვეღარ დამასაფლაონ
( დამიტირონ)  ჩემმა დაზრდილებმა (ქვეშევრდომებმა)
დ) მოწყალე- ლმობელმან
2
ა) შედარება
ბ)გაპიროვნება
3. ,,ფეხი დამადგით, გულზე დამადგით,ფეხი ყოველმან,
წყალობა ჰყავით საქარტველოის ყოვლის მპყრობელმან“ -ვისურვე დავით.
4.თავმდაბლობა
5. გ)
6. ბ)
7.ბ)
8.გ)
9. დ)
10. ბ)
11.ბ)
12.ბ)
13. სიტყვის აგებულებას.
14. ათი
15. სამპირიანი

მიზანი.

      ტესტის მიზანია შეამოწმოს მოსწავლის მიერ
IX კლასში შესწავლილი სასწავლო მასალა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
    ტესტი შედგენილია ღია და დახურული კითხვებისაგან. რაც მიზმად ისახავს შეამოწმოს მოსწავლის  ფაქტობრივი ცოდნა და შესაძლებლობები.
    მოსწავლმ უნდა აღმოაჩინოს და გაასწოროს ლექსიკური, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული შეცდომები.

Comments

Popular posts from this blog

გაკვეთილის გეგმა ,,მარიტა"

შემაჯამებელი წერა ,, მე-8 კლასი ,, მარიტა", ,,ეშმაკის ქვა"